REHABILITACJA STOMATOLOGICZNA

Do zadań fizjoterapii stomatologicznej należy głównie rehabilitacja pacjentów z dysfunkcjami w obrębie stawu skroniowo-żuchwowego. Problemy w obrębie tego stawu często są pomijane jako nieistotne.

W naszym ciele ten staw jest najczęściej używany w ciągu dnia. Na zaburzenie jego mechaniki wpływają wady zgryzu, wady postawy ciała, urazy, stres oraz usuwanie zębów. Do ruchów zachodzących w stawie skroniowo-żuchwowym należy opuszczanie żuchwy (otwieranie), podnoszenie (zamykanie), wysuwanie, cofanie oraz ruchy boczne.

REHABILITACJA STOMATOLOGICZNA Gdańsk

Wskazania do terapii:

– zaburzenia ruchomości stawów skroniowo- żuchwowych

– dysfunkcje neurodynamiczne nerwów czaszkowych

– szczękościsk

– bruksizm

– parafunkcje niezwarciowe

– oponowe bóle głowy

– problemy nosowo-zatokowe

– szumy uszne oraz nawracające bóle ucha

– bóle głowy

– opuchlizna po zabiegu w obszarze twarzoczaszki

– nieprawidłowa postawa

– wzmożonego napięcia mięśniowego w trakcie leczenia ortodontycznego

Leczenie

Terapia polega na przeprowadzaniu odpowiednich technik wg. Ortopedycznej Terapii Manualnej. Proces leczenia polega na przywróceniu równowagi mięśniowej w obrębie stawu skroniowo żuchwowego oraz mobilizacji stawu we właściwym kierunku. W skład leczenie wchodzą często zabiegi przeprowadzane na szyjnym i piersiowym odcinku kręgosłupa. Rehabilitacja opiera się również na kinezyterapii, czyli wykonywaniu ćwiczeń wzmacniających mięśnie i poprawiających propriocepcję.

Drodzy Pacjenci

Zgodnie z Państwa sugestiami pod jednym z ostatnich postów informujemy, że od 14.04.2020r. zaczynamy pełnić dyżury stomatologiczne we wszystkich lokalizacjach GCS

10.04.2020r. (piątek) będzie czynna rejestracja w godzinach 10:00-16:00 pod numerem telefonu 58 692 64 89.

U nas uzyskasz pomoc stomatologiczną w przypadku:

Złamania zęba
Ostrego Bólu zęba
Ropnia
Opuchlizny
Urazu zęba

Informacja dla Pacjentów

📍 Rejestracja telefoniczna ☎️ pod numerami telefonu 58 692 64 89 , 58 661 88 08, 782 282 703 oraz mailowa pod adresem kontakt@gdanskiecentrumstomatologiczne.pl
📍 Na umówioną wizytę prosimy o przychodzenie do gabinetu bez osób towarzyszących. Obostrzenia nie dotyczą osób niepełnoletnich oraz niepełnosprawnych.
📍 Prosimy, aby przychodzić na umówione wizyty punktualnie w celu uniknięcia zgromadzeń w poczekalni.
📍 Zachęcamy do płatności kartą.

Na już potrzebna ekstrakcja (usunięcie) zęba ?
Specjalnie dla Was posiadamy wiele terminów na wizytę w naszym oddziale w Gdyni !

Nasze Rejestratorki, postarają się odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania !