Co to jest nadwrażliwość zębów

Nadwrażliwość zębów to bardzo dokuczliwa choroba. W ostatnich czasach jest to jedna z częstszych dolegliwości z jaką pacjenci zwracają się do stomatologa.

Osoby cierpiące na nadwrażliwość zębów bardzo często wystrzegają się gorących lub zimnych napojów, jak również pokarmów. Bardzo często ból pojawia się również podczas mycia zębów.

U zdrowych osób warstwa szkliwa chroni zębinę, w której znajduje się unerwiona miazga. Od szkliwa przez zębinę do miazgi biegną kanaliki, w których znajdują się włókna nerwowe. Do nadwrażliwości dochodzi, gdy kanaliki te zostaną otwarte poprzez uszkodzone szkliwo lub w wyniku cofania się tkanki dziąsła. Gdy dojdzie do takiej sytuacji nerwy są narażone na bodźce zewnętrze powodujące właśnie nadwrażliwość.

Przyczyny wpływające na nadwrażliwość zębów:

• Słodkie pokarmy – słodycze, owoce;
  • Kwaśne pokarmy – ocet, pomidory, cytrusy;
  • Gorące i zimne napoje i pokarmy – herbata, kawa, lody, napoje gazowane, wino;
  • Niewłaściwa szczoteczka do zębów;
  • Pasty wybielające;

Jeżeli na co dzień spożywasz wyżej wymienione napoje staraj się przepłukiwać po nich usta wodą lub po prostu napij się wody. W żadnym wypadku nie szczotkuj zębów po napojach gazowanych czy sokach cytrusowych , ponieważ możesz jedynie doprowadzić do ścierania szkliwa.

Działania pomocne przy nadwrażliwości:

• Staraj się używać szczoteczki z miękkim włosiem;
  • Wybieraj delikatne pasty do zębów;
  • Myj zęby co najmniej dwa razy dziennie rano i wieczorem;
  • Unikaj napojów i pokarmów tj. gorąca kawa czy lody.

Na już potrzebna ekstrakcja (usunięcie) zęba ?
Specjalnie dla Was posiadamy wiele terminów na wizytę w naszym oddziale w Gdyni !

Nasze Rejestratorki, postarają się odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania !